کاهش وزن با جو دوسر (بلغور جو دوسر، اشتها را کاهش می‌دهد) | مجله پوست و مو

ناشر : دانلود آهنگ عاشقانه

کاهش وزن با جو دوسر (بلغور جو دوسر، اشتها را کاهش می‌دهد) | مجله پوست و مو


شماتلاش می‌نمایید که هر روز صبحانه میل کنید زیرا باارزشترین نوبت خوراکی در روز است بخصوص اگر در حال تلاش برای کم شدن وزن باشید. اما اگر معده‌تان همیشه در محدوده ساعت ۱۰ صبح به سر وصدا می‌افتد و نمی‌توانید درمقابل وسوسه میل کردن شیرینی‌جات مقاومت نمایید، وقت آن است که چیز سودمندتری را جانشین غلات صبحانه‌تان نمایید.

بر طبق تحقیق جدیدی که در سالنامه غذا و متابولیسم منتشر شد، میل کردن بلغور جو دوسر برای صبحانه سبب می‌شود که بمدت زیادتری احساس سیری نمایید و تعداد کالری استفادهی شما را در ناهار به مقدار قابل توجهی کم شدن می‌دهد.

پژوهشگران ۳۶ مرد و زن را به سه گروه متفاوت تقسیم کردند: یک گروه برای صبحانه بلغور جو دوسر میل کردند، گروه دیگر غلات صبحانه استفاده کردند و گروه سوم کلا صبحانه نمیل کردند. در طول سه ساعت بعد، چندین بار از شرکت کنندگان خواسته شد تا مقدار گرسنگی‌شان را تعیین کنند و همینطور برای ارزیابی مقدار قند و انسولین، از آنان نمونه خون گرفته شد. سپس به شرکت کنندگان، یک ناهار مایع داده شد و به آنان گفته شد که تا وقتی که احساس سیری کنند، آن را بنوشند.

پزشک آلن گلیبتر، نویسنده این مطالعه و روانشناس پژوهشی در بیمارستان سنت لوک نیویورک می‌گوید: همانطور که پژوهشگران پیش بینی کرده بودند، مردمی که بلغور جو دوسر میل کردند در طول صبح، کمتر احساس گرسنگی کردند و نسبت به گروهی که همان میزان کالری را در صبحانه بصورت غلات صبحانه گرفتن کرده بودند، ۳۱٪ کالری کمتری در ناهار استفاده کردند.

چه چیزی سبب شده مردمی ک بلغور جو دوسر خورده‌اند، سیر بنظیر؟ علتش این است که این صبحانه، وقت زیادتری در معده‌شان باقی مانده است. پژوهشگران یک قرص استامینوفن همان قرصی که در وقت سردرد مصرف می‌نمایید به کاسه‌های غلات اضافه کردند و میزان آن را در خون اندازه گرفتند. با دنبال کردن آن، توانستند بفهمند که استامینوفن(و خوراکی ی همراه آن) چه مدتی در معده شرکت کنندگان باقی می‌ماند. پزشکآلن می‌گوید: ما گرفتنیم که میزان استامینوفن برای گروهی که بلغور جو دوسر خورده بودند، دیرتر از دو گروه دیگر به حدبیشتر خود رسید. این به ما می‌گوید که بلغور جو دوسر، مدت زیادتری در معده می‌ماند که به احتمال بیشتر بدلیل محتوای بالای فیبر آن است.

درنتیجه بلغور جو دوسر شما را سیر نگه می‌دارد. تا این اندازه را از قبل می‌دانستیم اما چیزی که پژوهشگران را متعجب کرد، این بود: مردمی که برای صبحانه غلات خورده بودند، به اندازه مردمی که برای صبحانه چیزی نخورده بودند در ناهار کالری استفاده کردند. این احتمالا به این خاطر است که غلات سرد سبب می‌شود قند خون مردم، خیلی سریع بالا برود و سپس بشتاب افت کند. با رسیدن زمان ناهار، قند خون پایین آن گروه سبب شده که استثنائی گرسنه شوند. پس برای صبحانه شخصا، حتما بلغور جو دوسر را امتحان نمایید.